Op maandag 16 november is de grote verbouwing van ons terrein gestart. Er komt een ingaande én uitgaande weegbrug. Het weegbrug kantoor verhuist van midden op ons terrein naar een nieuw te bouwen kantoorruimte aan de linkerkant bij de opgang van ons terrein. En daarnaast zal het metaalterrein heringedeeld worden.

De verbouwing zorgt ervoor dat er minder voertuig bewegingen op het terrein zullen plaatsvinden. Afgelopen half jaar is onderzoek gedaan naar onze interne logistiek. Er is met behulp van simulatie de besparing uitgerekend van het verplaatsen van de weegbrug. De besparing is: 765 wachturen en 525 km intern transport. Die 765 wachturen houdt in dat dat veelal 765 uur draaiende stationaire dieselmotoren van vrachtwagens van toeleveranciers is. Naast kostenbesparingen voor zowel ons als onze toeleveranciers realiseren wij met deze verbouwing ook een enorme reductie van CO2 uitstoot.

Naast het realiseren van deze besparingen breiden wij onze capaciteit ook verder uit. Wij willen namelijk erg graag onze groei waarborgen en u goed kunnen blijven helpen.

Totdat de verbouwing klaar is, zult u wellicht helaas enige ongemakken ondervinden. Wij zijn ons hiervan bewust en doen er alles aan om deze ongemakken te beperken. Onder andere is er een tijdelijke aanrijroute vastgesteld. Onze ingang is tijdelijk verhuist naar de Saba. Wij verzoeken al het vrachtverkeer via de Zwaansprengweg en Sint Maarten aan te rijden (de groene route op de kaart). Men dient vervolgens op te stellen aan de Saba. Een verkeersregelaar laat u het terrein opgaan.

Alvast bedankt voor alle medewerking en begrip.

 

Update

Afgelopen dinsdag 8 december is onze eigen toegangspoort weer geopend. Na ruim twee weken werd de wegomleiding opgeheven. Vanuit logistiek oogpunt waren dit de twee meest overlast gevende weken, maar ze zijn gelukkig zonder incidenten verlopen. Het verkeer loopt nu over de twee nieuwe weegbruggen. Deze zijn al eerder gelegd, omdat de nieuwbouw voor de hierbij benodigde kraan in de weg zou staan. De weegbruggen zijn echter nog niet aangesloten, omdat het kantoor immers nog moet worden gebouwd.

Inmiddels zijn Jan Zevenhuizen en Draisma begonnen met het uitzetten en uitgraven van de poeren voor de nieuwbouw. Deze week wordt de bekisting gebouwd en beton gestort.