2020…, een jaar die niet te voorspellen was. Prijzen blijven onvoorspelbaar en alles heeft een gigantische impact. Maar wij hebben toch ook hele mooie ontwikkelingen doorgemaakt dit jaar. Een aantal op een rijtje:

Inname bedrijfsafval

Begin dit jaar hebben wij onze dienstverlening uitgebreid met het innemen van bedrijfsafval. Naast de gebruikelijke activiteiten zoals product- en archiefvernietiging, papier- en metaalinzameling en het verwerken van andere recyclebare stromen zijn wij ook begonnen met de inzameling van bedrijfsafval middels rolcontainers. Deze dienst boden wij al langer aan bij onze klanten maar omwille van de kwaliteit, welke wij onze klanten willen bieden, hebben wij ervoor gekozen een groot deel van deze dienstverlening zelf te gaan uitvoeren. Veel van onze trouwe relaties hebben hier al zeer positief op gereageerd en onze vaste chauffeurs zijn bij hen al graag geziene “gasten”.

Van Gerrevink Advies

Wij zijn officieel gestart met het geven van adviezen bij bedrijven op het gebied van recycling en duurzaamheid en helpen wij hen met het opstellen van hun circulaire doelen. Van Gerrevink neemt de regie over en op deze wijze weten we de recycling doelstellingen bij onze klant te verwezenlijken en de kosten aanzienlijk te verlagen.

ConTracker

In maart hebben wij de contracker gelanceerd. Jaarlijks verdwijnen er meerdere opslagcontainers, maar met de ConTracker niet meer. Door deze uitvinding is er een einde gekomen aan het kwijt raken of gestolen worden van containers. Marc van Gerrevink: “Het gebeurde dat een container (waarde €7000,-) vol afval van grondkabels (waarde €10.000,-) gestolen wordt. En het klink misschien raar, maar het komt bij ons vier, vijf keer per jaar voor dat een container zoek is. Containers wisselen voortdurend van plek, een sluitende administratie is bijna onmogelijk. Alle containerbedrijven worstelen ermee.”

Klanttevredenheidsonderzoek

Uw tevredenheid vinden wij erg belangrijk. Wij zijn gepassioneerd over afval en de circulaire economie en willen onze dienstverlening continue verbeteren. In de vorige uitgave van onze nieuwsbrief vroegen wij of jullie mee wilden doen aan onze klanttevredenheidsonderzoek(KTO). En… wij scoorden een 9!

Allereerst, iedereen bedankt voor het invullen van dit onderzoek.

Dit KTO wordt jaarlijks uitgevoerd. Voorheen werd een specifieke doelgroep of tak van dienstverlening gekozen waarin klanten werden bevraagd. Dit jaar is voor een klantbrede aanpak gekozen. Wij willen jullie de uitslagen niet onthouden.

  • Alle afdelingen scoren goed tot zeer goed op basis van de klantvriendelijkheid.
  • Bij zowel het afhandelen van de klantvraag tot de uitvoering van de order en de tijd tot factureren scoort goed tot zeer goed.
  • De deskundigheid van het personeel is goed tot zeer goed te noemen. Zowel bij kennis van materialen en de klant, tot aan de afhandeling van klachten en het geven van logistiek advies is ruim voldoende gescoord.
  • Het uitvoeren van de gevraagde dienstverlening scoort goed tot zeer goed. Dit betreft het uitvoeren van orders, staat van containers en materiaal, informatievoorziening, advisering en facturering.

Dit alles zorgde ervoor dat wij een rapportcijfer van een 9 kregen! U zult zich kunnen voorstellen dat wij hier enorm trots op zijn.

Koffiebekers

Sinds kort kunt u uw kartonnen koffiebekers door ons laten recyclen. Daarnaast is het mogelijk dat wij de bekers ook leveren met een speciaal ontwerp van kunstenaar Frans Polman:

De ´Ripple of life´ verbeeldt de deining van het water als je er een steen in keilt.

De rimpeling is een voortvloeiende beweging die oneindig doorgaat. Met ´Ripple of life´ wil de kunstenaar een bewustwording creëren over het recyclen van de kartonnen beker waaruit je zojuist gedronken hebt. Gooi jij die steen? Ben jij diegene die de beweging van het recyclen in gang zet?

Wilt u meer informatie? Klik hier.

2021

Op het moment van schrijven kunnen wij weinig zeggen over de marktontwikkelingen. Deze bijzondere tijden hebben op de prijzen voor het papier en de metalen ook grote invloeden; prijzen gaan momenteel als een jo-jo heen en weer. Wat vandaag een slechte prijs is, blijkt morgen weer de hoofdprijs te zijn en in deze snel veranderende markt proberen wij het voor onze klanten zo goed mogelijk te doen.

Voorlopig gaan wij gewoon door waar we de afgelopen 140 jaar mee bezig zijn geweest en volgen wij onze eigen koers en spreken we de wens uit dat we de komende jaren samen met onze klanten goed weten door te komen.

Alvast hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.